2016. július 9., szombat

Itthon

A melki apátság közelében lévő puritán osztrák kemping volt az utolsó ahol megszálltunk és szerda délután megérkeztünk haza. 9000 km-nyi, majdnem egyhavi motorozást követően. Bízom benne, hogy idén végre rá tudom szánni magam egy zárszó megírására. Türelmeteket kérem!

2016. július 6., szerda

Közép és Dél-Csehország

Az északi részt követően elébb a két Unesco világörökségi épülettel is büszkélkedő Kutná Horá volt soron. Mindhárom, a jegyen látható épület lélegzetelállító volt. A csonttemplom csillárja sajnos nem volt a helyén, de anélkül is látványos volt a több tízezer emberi maradvány felhasználásával elkészített gúlahalom és a díszítések.
Másnap már délen jártunk, Cesky Krumlov következett. Igazi kis ékszerdoboz minden tekintetben. Akár egy képzelet szülte festmény olyan volt. Kanyargó, közepes sodrású folyócska szeli át a várost rengeteg gumicsónakkal, fa és kőhíd, vár, sikátorok, árúsok, zenészek, stb.
Nagyon bejöttek az olcsó kempingek, útszéli kiskocsmák, zömében jó minőségű utak.
Csak ajánlani tudom a cseheket úticélnak viszont, aki nem sátrazik az jóelőre foglaljon szállást!

2016. július 4., hétfő

A cseheknél

Tegnap a németektől jövet átléptünk pár km erejéig a lengyelekhez is. Ezzel a 16. határátlépésünk is megvolt.
Jinolice tava körül egy drágább kemping is volt ugyan, de mi az olcsóbbikban vertünk sátrat, bár ott wifi meg csak pénzért lett volna.
Volt ellenben egy csomó kocsma. Egyikben élőzenés kricsmi eredeti cseh popzenével, amire kb. 2 órán át csápoltunk. Ettünk sajtos lángost, és asszimilálódván az itteni kultúrához megittunk vagy 3 liter sört, utánaküldtünk egy hangzatos XXL kolbászt. Bitang jól éreztük magunkat. Kiengedtük a három és fél hét fegyelmezettséget követő gőzt. Fura egy nép ez a cseh. A kempingben egymás hegyén hátán álltak a sátrak, parkoltak mindenféle autók. Az X5 BMW-s és a Jaguár tulaj is sátrat ver, mások a kombi autójuk farában ágyaznak meg vagy épp csak a fűben, matracon, hálózsákban horpasztanak. Mindezek tetejébe az elfogyasztott folyadékok hatására a kiskölköktől az aggastyánokig bezárólag bármelyik fát, bokrot, árokpartot képesek meglocsolni.
Ma megnéztük azt a két látványosságot, amiért idejöttünk.
A valódi télapó után az igazi Jicin környéki rejtekadó erdőt és annak málló homokkő szikláit.  És persze a névadó kisvárost. A Práchovské Skály magyarul porladó sziklák közt bújkált Rumcájsz, Manka és Csibészke. Ezekből a mesefigurákból az esti jicini városnéző sétálás során csak egy helyütt, valami játékbolt kirakatában láttunk egyet egyet.
Izomlázam van a tegnap esti bulizástól és a sziklák közti ténfergéstől. Szerencsére nincs sok hátra. Holnap még a cseheknél alszunk, aztán hazafelé vesszük az irányt.

2016. július 2., szombat

Huszonötödik napi nyomvonal

Deutchland über alles

Kikészítenek a dajcsok az állandó útfelújítós, lezárós, szűkítős ténykedéseikkel. A majd százas autópályás tempóra méretezett ruházat lépésben haladva hasonló érzéseket kelt, mint a finn tóparti szauna.
Nem is haladtunk. Mire szállásra leltünk majd 11 óra.
Irány Csehország!

2016. június 30., csütörtök

Huszonharmadik napi nyomvonal

Németország

Annak is az északi régiója. Erre még sosem jártam.
Tüchtig kis házaik vannak az itt élőknek. Kicsit kanyarogtunk az utakon olcsó kempinget keresve. Több, mint 500 km volt a mai táv. Dániában megelőztünk egy magyar kamiont. Ez volt az első hazai rendszámú jármű Lengyelország, tehát három hét eltelte óta. Remélem feldobtuk a sofőr napját az integetéssel.
A motor az eddigi kb. 8000 km alatt egyetlen deci olajat fogyasztott el. Nem egy nagy étvágyú jószág ez a blokk. Üzemanyagból is 4 litereket szipákol, tehát kifejezetten gazdaságos.
Ma már Drezda felé vesszük az irányt aztán meglátjuk meddig jutunk.

Skagen

Ez a csöpp dán település arról nevezetes, hogy itt van a Jeges és a Balti-tenger összefolyása egy földnyelvnél. A két különböző hőmérsékletű, sótartalmú és ezek által eltérő színű víz látványos formában csapódik össze. Ebből mi, alacsonyan álldogáló turisták sajnos csak keveset látunk, de ebben a formában is örökké emlékezetes marad a hosszú tengerparti séta a rengeteg partra sodort kagyló, medúza és egy, a  homokon hátúszást gyakorló megboldogult fóka közt. Egy drónnal már jó képeket tudtam volna csinálni.
Vagy a turistákat odaszállító magasépítésű homokfutóról. Az összefolyást a hajós képen az élesen elkülönülő taréjnál kell nézni.

Flateland, majd Dánia.

A tegnap esti kemping reggel 7 körül 4, azaz négy fokos hőséggel köszöntött...
A Kristiansandi kompig persze még egy utolsó áztatással ellátott minket Norvégia. Nem engedett el bennünket szárazon.

A közepes méretű katamaránban három szint volt a járműveknek, de szinte cipőkanállal gyömöszölték a járműveket a gyomrába. Kellemes meglepetés volt a folyamatos pozíció, irány és sebesség kijelzése a rengeteg LCD monitoron. Az infok egyetlen szépséghibája csupán annyi volt, hogy tengeri mérföldben írta a sebességet. Szerencsére a karórám lünettája - akárcsak a benzinfogyasztásomat- most is megmutatta a pontos értéket. Lásd a képen a 33-at a NAUT feliratnál a csomóban ill. a km résznél a 61-et. A turbinahajtás ennyivel röpítette a hajót. Iszonyat gyors volt.